NOTRE EXPERTISE
NOS SERVICES
Insight consomateurs, validation de prototypes et stratégies d'innovation performantes
Aucun projet ne ressemble à un autre sur Spark Works. Tout ce que nous faisons est adapté à vos ressources, votre équipe et vos objectifs. Nous aidons votre organisation à donner vie à des idées audacieuses grâce à des produits, des services et des pratiques fondés sur la conception centrée sur l'humain.
Insights & Concepts
Découvrez les besoins et motivations profondes de vos utilisateurs afin de garantir le succès de vos nouveaux produits, services ou business models. Créez des concepts viables et innovants à partir des conclusions de l'étude de votre marché cible.
Prototyping & Testing
Accélérez les processus de prise de décision et de Go-To-Market grâce à des étapes rapides de prototypages et de tests utilisateurs. Intégrez toutes les parties prenantes, utilisateurs inclus, à votre écosystème afin de générer des données réelles sur la faisabilité et désirabilité de votre concept.
Culture & Skill Development
Donnez aux membres clés de votre équipe les moyens de devenir des innovateurs autonomes grâce à une formation adaptée à votre équipe et à vos capacités. Améliorez votre dextérité créative et maintenez la compétitivité de votre organisation grâce à l'innovation centrée sur l'humain.
Stratégie d'innovation
Lorsqu'une entreprise se lance dans l'innovation de manière radicale, c'est souvent à double tranchant : il y a autant de risques que de récompenses. Grâce à une série d'entretiens spécifiques menés en interne, d'ateliers et de sessions de co-création, nous élaborons la roadmap d'innovations la plus cohérente et pertinente pour votre entreprise.
Exemples de services
Les personnes, les lieux et les processus soutiennent votre avantage concurrentiel. Investissez en eux !
Le rythme rapide de l'environnement met toutes les organisations sous pression. Découvrez nos offres spécifiques qui répondent aux problématiques les plus contemporaines des entreprises, des services publics et des ONG.

TRAINING in HUMAN-CENTRED INNOVATION

Vous souhaitez introduire un état d'esprit centré sur le client dans votre entreprise ?

Ne vous inquiétez pas, nous pouvons vous aider. Nous veillons à ce que votre organisation dispose des compétences, des outils et de l'état d'esprit nécessaires pour relever les défis d'aujourd'hui et de demain. Nos formations pratiques Design Thinking s'appuient sur nos principes fondamentaux : Empathie, Agilité et Collaboration.

Service Design Innovation

Avez-vous déjà commencé à vous pencher sur le tableau d'ensemble ?

Seuls vos utilisateurs font l'expérience de vos services et interfaces dans leur ensemble et sont capables d'identifier les parties manquantes. La conception de services consiste à adopter une perspective radicale de l'utilisateur. Vous pouvez ainsi garantir que toutes les pièces s'assemblent pour former une expérience cohérente et homogène.

Future of work Assessment

Vous vous sentez dépassé par les nouvelles méthodes de travail ?

Totalement compréhensible - vous devez aborder non seulement un, mais plusieurs sujets dans tous les domaines de l'organisation : les personnes, les processus et les lieux. Grâce à notre Future of Work Assessment outil, nous nous assurons que vous posez les questions clés et que vous définissez les bonnes mesures.

NOTRE APPROCHE
Une innovation réussie est désirable du point de vue humain
Chez Spark Works, nous commençons toujours par analyser et comprendre les besoins et motivations des personnes ciblées. Notre modèle de conception est centré sur le client et l’empathie afin de garantir que vos idées correspondent à de réels besoins humains. Nous évaluons ensuite la faisabilité technique et la viabilité commerciale afin de pouvoir le transformer en solution réalisable pour votre entreprise.
VOIR NOS CAS D'USAGE
VOIR NOS CAS D'USAGE
Transformer les défis en opportunités grâce à la conception centrée sur l'humain
Découvrez comment nous avons travaillé avec des clients de différents secteurs pour clarifier des défis complexes, tester des solutions centrées sur l'humain et mettre en œuvre des pratiques d'innovation durables.
Banking, Insurance & Real Estate

Developing a motorcycle insurance model through a customer experience

To shape the future of mobility KTM, the biggest European motorcycle manufacturer, and the insurer Baloise collaborated to develop a new digital channel to offer KTM customers an affordable, better integrated and more delightful customer and insurance experience.

Retail & Consumer Goods

A MAKEathon to tackle our meat consumerism

Swiss Food Research, an active Agro-Food innovation ecosystem supported by Innosuisse, builds bridges between research institutes and Swiss companies. With the overall goal to create radical ideas for the food industry they aimed to try out different formats and concepts. The MAKEathon was one of their first.

Education & Culture

User research for presenting ancient villages in an AR app

The exhibition about the historic lake dwellings at today’s Sechseläutenplatz in Zurich are an almost unknown UNESCO-World Heritage site. 10 years after the nomination the city’s archaeologists now made the findings accessible to a wider audience through an AR app. Very little was known about what citizens and tourists expect from such application and how they would like to experience the 5000 years old village.

Education & Culture

Re-designing innovative ‘lifelong learning’ formats

To ensure that its educational programs continuously address the diverse and fast changing industry-relevant qualification gaps and educational needs across all pillars and regions, this KIC (Knowledge Innovation Centre) sought to establish a common learning and education concept administrated by its “Professional School”.

Energy & Mobility

Realigning the business model – from b2b to b2c

Providing smart solutions enabling electricity grids to manage and monitor their infrastructure, Adaptricity wanted to switch to a license fee business model. Over time this would be responsible for 50% of the company revenues. This would require them to directly sell their monitoring software to their end-users (smart grid operators), and thus learn about their needs and expectations.

Manufacturing & Technologies

Training the top 1000 executives

Based on its new company strategy, Siemens wanted to redesign its global leadership training program by educating employees worldwide and instilling a new agile mindset building on the Value Stream Mapping & JTBD (Jobs to be done) methodology.

Energy & Mobility

Redesigning IATA recruitment journey

The capability to attract and retain the best talents is essential for every organisation. The International Air Transport Association (IATA) realised that a new vision together with innovative processes and tools were required to bring their recruiting process to the next level. As a focus, they wanted to make sure that the benefits of working at IATA were clearly communicated to potential candidates.

Banking, Insurance & Real Estate

A paradigm shift from retail banking

A new management team sought a new, customer centric strategy for the bank. They needed an understanding of the pain points of their customers, the competitive landscape, the impact of FinTech, market trends and key behaviour to enable them to build innovative user-centric scenarios for the future of banking.

Public Services & NGOs

Designing for infection prevention

Prevention of infections and antibiotic resistance is crucial for the University Hospital of Zurich (USZ). Its research team constantly updates best practices to ensure prevention is carried out at every step of the patient journey, still infection rates could be lower. How can all USZ healthcare workers know what to do to prevent infections, and antibiotic resistance?

Public Services & NGOs

Innovation booster for knowledge transfer and international collaboration

The old Innosuisse support formats to foster knowledge transfer and international collaboration between academia and industry in Switzerland, proved to cause bureaucratic structures and a significant amount of overhead costs, rather than measurable outcomes such as innovative ideas, concepts or products.

Manufacturing & Technologies

Unlocking business value with Blockchain

Blockchain is a buzzword and new technology that everyone feels they need to work with, but only very few actually understand what it is about, how it works and how they could apply it to generate value for their enterprise and customers.

Banking, Insurance & Real Estate

Train the trainer

To drive their vision of an innovative company culture forward, Allianz needed to train its people in Human-Centred Design and enable internal innovation coaches to plan, deliver and assess internal innovation projects.

Public Services & NGOs

Reinventing the parent letter for the 21st century

Pro Juventute, a Swiss foundation supporting the rights and needs of children, wanted to modernise and redefine their iconic parent letter, which has provided Swiss parents and families with essential information for over forty years.

Banking, Insurance & Real Estate

Impaired lives: Understanding a new market

A Swiss reinsurance company wanted to explore the potential of a new market segment that is often rejected by insurance companies. To find viable solutions for those classed as “impaired lives”, they needed a complete 360° view of the needs and drivers of the main stakeholders involved in the journey.

Banking, Insurance & Real Estate

Determining the future of mobility

Part of Baloise’s current business is based on traditional car insurance. Yet with industries opening up and successful services increasingly relying on collaborations among companies, Baloise needed to know which areas are likely to dominate the future of mobility and who its potential partners might be.

Public Services & NGOs

Enabling open government data

The City of Zurich recently opted for an Open Government Data strategy. During its implementation, city officials discovered the data was highly dispersed internally, and the departments were unsure of which data could be published.

Retail & Consumer Goods

Moving towards an agile, customer-centric culture

Multinational cigarette and tobacco manufacturing company, Philip Morris International (PMI), wanted to transform their innovation culture. They have the ambition to create in-house capabilities to lead their innovation efforts and face the fast changing environment that they have to confront with an agile and customer-centric approach.

Education & Culture

Driving digital transformation in education

Digitalisation is quickly reshaping the way we teach and learn. Schools like the ZHAW are being challenged to re-evaluate their core structures, and implement an approach to education that enables them to become a future-oriented institution.

nos outils
Accédez au kit de conception "Method Kit" de Spark Works
Inspiré de notre travail au quotidien, le "Method Kit" de Spark Works contient une collection des meilleurs bases théoriques, des outils et des conseils pratiques pour vous aider à appliquer le Design Thinking à votre propre processus d'innovation. Libérez le potentiel créatif de votre équipe avec ce guide détaillé.
LES CLIENTS AVEC QUI NOUS VOULONS TRAVAILLER 
Où pouvons-nous avoir un impact important?
Des pratiques d'innovation durables peuvent aider votre entreprise à garder une longueur d'avance sur un monde qui évolue de plus en plus vite. Voici quelques domaines et secteurs avec lesquels nous sommes ravis de travailler.

Améliorer l'efficacité de l'action gouvernementale 

Les institutions gouvernementales, à tous les niveaux, ont un réel impact sur notre société. Spark Works peut collaborer avec elles pour relever les défis liés à l'accessibilité, la transparence et la complexité croissante d'un monde plein d'incertitudes.

Réimaginer l'avenir du voyage 

La diminution des voyages dû aux préoccupations environnementales et, plus récemment, aux pandémies mondiales, font peser de graves menaces sur l'industrie aérienne. Spark Works aimerait travailler avec les principales compagnies aériennes pour développer des solutions et des pratiques innovantes qui font face à ces problématiques de fond.

Revoir la conception des zones à forte densité

Les Alpes suisses sont l'une des régions les plus visitées d'Europe. Les stations et les installations de ski ont besoin de nouvelles stratégies pour faire face aux problématiques provoquées par les pics de densité. Spark Works peut les aider à comprendre et à anticiper les besoins de leur clientèle afin de mieux les satisfaire.